Dag 12 - Zion - Pahrump

2 augustus 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen in een prachtig hotel. Het ontbijt was zeer uitgebreid. Alles prima geregeld.

We zijn vanmorgen het park weer ingegaan voor opnieuw een wandeling, The Riverside walk. Het is alweer erg warm en de zon schijnt volop.

Een zonnehoed is geen overbodige luxe

De wandeling is vrij vlak, veel groen, mooie planten en alweer veeeeel chipmunks. Het normale wandelpad stopt en dan gaan we via het water verder de kloof in. Een hele aparte ervaring, het water komt ongeveer tot je knieen. De stroming is op bepaalde plekken best sterk. Je moet goed uitkijken waar je je voeten zet, er liggen overal grote stenen en voor je het weet lig je in het water. Wij zijn niet helemaal tot het einde van de kloof gelopen, dat was nog zeker een uur lopen en later zwemmen.

Emerald TrailEmerald TrailJaja.... ook de schoenen worden nat

Na de wandeling hebben wij de parkbus teruggenomen naar het visitor centre. Bij een kleine supermarkt een stokbrood, beleg en drinken gekocht. Dit hebben we voordat we op weg gingen naar ons volgend hotel opgegeten.

We gaan nu richting Death Valley,

Het wordt steeds warmer 42, 43 .... 45 graden. Heel apart, ineens een grote stad met mega hotels - Las Vegas, middenin de woestijn.

Ongeveer 20 km voorbij Las Vegas ligt Pahrump, een vrij saai dorp, hier is ons volgend overnachtingshotel. Eigenlijk heel weinig over te vertellen.

We hebben wel lekker gegeten bij een Mexicaans restaurant naast het hotel.

Afstand Zion - Pahrump : 216 mile (= ca 346 km).

Hotel : Holiday Inn Pahrump