Areópoli naar Vounaria (vlakbij Koroni)

10 augustus 2018 - Koróni, Griekenland

Vrijdag 9 aug.

De geur van zelfgebakken brood en taart .... . we zijn dus heel benieuwd naar het ontbijt. Alles zelfgemaakt - heerlijk.

Na het ontbijt heb ik nog een paar foto‘s gemaakt in het dorpje. Ze hebben hier, als ik iedereen mag geloven, de beste bakker van heel Griekenland. bij de bakker is het druk, ik durf niet naar binnen te gaan om foto’s te maaken. Het is een schattig dorpje! Ook hier zouden we nog wel langer willen blijven maar ...... we moeten weer verder.

We rijden langs de kust via Stoupa naar Kalamata. In Stoupa zijn we even gestopt voor een frappe (koude koffie). Stoupa is een alleraardigst leuk dorpje.

Kalamata is een behoorlijk grote stad en is de hoofdstad van Messini. Kalamata is natuurlijk ook bekend van de olijven en olijfolie. Overal waar je kijkt zie je olijfbomen. En deze olijfolie en natuurlijk ook de olijven zijn heerlijk...

We zijn verder gereden langs de kust. Je ziet langs de kant van de weg veel fruitstalletjes. In Petalidi zijn we gestopt voor de lunch. We hebben allemaal kleine hapjes (meze) besteld. Zoals overal waar we gegeten hebben, was het ook hier weer heerlijk.

Naar ons hotel is het ong. nog 20 minuutjes rijden. Eenmaal aangekomen in ons hotel, zijn we direct gaan zwemmen.

Uitzicht vanuit onze hotelkamer is fantastisch. Het is een kleinschalig resort met een mooi zwembad.

Wederom een hele goede goede van Authentic Greece

1. Karlien Liewes:
    13 augustus 2018
    Hi Areopolis. Weinig toeristen gaan hier naar toe. Misschien wel omdat het niet direct aan zee ligt. Maar het is zoooo mooi. Zelfs in de winter, met kerst of oud&nieuw.