Van Athene naar Nafplio

8 augustus 2018 - Nafplio, Griekenland

We gaan vandaag Athene en ons mooie hotel st. George Lycabettus verlaten.

We hebben om 09.45 uur een taxi geregeld. Deze brengt ons direct naar autoverhuur Union Car. Hier aangekomen kregen we een VW Golf.... helaas erg kleine kofferbak, dus bagage paste er niet in.

Na lang overleg (het was erg druk en alle auto waren gereserveerd) hebben ze het toch prima opgelost door ons een andere auto te geven met een grotere bagageruimte.

Nieuwe auto 1.700 km mee gereden. Eerst even tanken. Daar navigatie geïnstalleerd (Garmin meegenomen vanuit Nederland).

We gaan via de A6 naar Korinthe. We zijn ondertussen 2x een tolpoort gepasseerd (1 x €2,80 en 1 x 2,10). De snelweg is uitstekend!

En weer een tolpoort €1,80

We zijn gestopt bij het kanaal v Korinthe.

Om de Peloponnesos te bereiken moet je de straat v Korinthe via een brug oversteken. De brug ligt op een hoogte v 45 m. Het kanaal van Korinthe verbindt de golf v Aegina met de Korinthische Golf. Het kanaal is 6 km lang en 25 m breed.

Door de aanleg van dit kanaal bespaart het de schepen ontzettend veel tijd. Anders moeten ze helemaal om de Peloponnesos varen.

Wij gaan verder richting Nafplio. Het landschap is erg divers. Veel fruitbomen en olijfbomen! De wegen zijn volgens mij allemaal nieuw.

Ons hotel Amalia ligt op 3 km van het plaatsje Nafplio. Wederom een schitterend hotel geregeld door Authentic Greece. Er staat een flesje wijn en een bordje met fruit op onze kamer als welkom!

Het grote zwembad ligt een een prachtig aangelegde tuin. We hebben heerlijk gezwommen en een boek gelezen.

Tegen 20.00 uur zijn we met de taxi naar Nafplio gegaan. Dit is een erg leuk plaatsje met een klein haventje. Veel winkeltjes en leuke pleintjes. We hebben heerlijk gegeten.