Baai van Voidokilia, Methoni en Pylos

13 augustus 2018 - Koróni, Griekenland

Vandaag gaan we een rondje maken  langs Pylos, baai v Voidokilia en Methoni.

Pylos (ong 2100 inwoners) is een erg leuk plaatsje met een behoorlijke jachthaven. De middeleeuwse naam van Pylos is Navarino.

In de jachthaven liggen een aantal grote catamarans en zeilboten.

Wij hebben een frappe (ijskoffie) gedronken in een cafeetje aan de haven.

We rijden een stukje verder en na een aantal haarspeldbochten komen we terecht in het dorp Petrochóri. Ten noorden van dit dorp begint Costa Navarino resort. Hier liggen 2 mega grote resorts, the Westin en the Romanos, samen ca. 770 kamers die begin deze eeuw zijn gebouwd.

Vlakbij Petrochóri ligt ook de Voidokiliabaai en wordt ook wel de mooiste baai van Griekenland genoemd....... nou helaas toen wij er waren was het heel erg druk, lange file naar het strand van de baai. Campers die vast zaten in de smalle toegangsweg, overal geparkeerde auto’s .... het was vreselijk, wat een tegenvaller.

Wij hebben de auto geparkeerd op 1 km van de baai en zijn het laatste stuk gaan lopen. Wij zijn ongeveer 5 min geweest en toen snel weer weggegaan.

We zijn verder gereden naar Methoni, een schattig plaatsje met een Venetiaanse Burcht.

Op de terugweg zijn we nog gestopt bij een erg leuke beach bar, Destino. Deze bar ligt gewoon aan de doorgaande weg van Methoni naar Koroni.

1. Karlien Liewes:
    20 augustus 2018
    ah ah Voidokilia in Augustus. Ik kon me niet voorstellen dat het zo druk kon zijn daar....ongelooflijk als ik jullie foto's zie....
  2. Grietje:
    20 augustus 2018
    Karlien, het was een complete chaos!
  3. Grietje:
    20 augustus 2018
    Karlien, het was een complete chaos!