Dag 20, 21 en 22 Venice Beach / Marina del Rey

12 augustus 2017 - Venice Beach, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanuit Pismo Beach zijn wij via de 101 en 1 naar Los Angeles gereden.

Wij hebben nog even koffie gedronken in Santa Barbara. Een prachtig plaatsje aan de kust met een mediterraanse uitstraling.

Om 15.00 uur hebben wij afgesproken met ons contactpersoon van Airbnb. Het appartement ziet er super uit. Het behoort tot een groot appartementencomplex met zwembad, tennisbanen etc.

Ons appartementen complexDichtbij ons appartement

's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij C&O Trattoria (bijna alsof we in Italië zijn, heerlijk). Een Italiaans restaurant, heerlijke wijn en gezellig druk.

Pasta bij C&O Trattoria

Dit is 1 van de betere restaurants om te eten, je kunt je auto hier ook parkeren dmv valet parking (Kosten $58). Nou ja, even verderop mega grote parkeerplaats, kosten $18,00.

De volgende dag, lekker uitslapen en daarna richting Hollywood met de auto. Toch nog een behoorlijke rit, ongeveer 1 uur.

We kunnen de auto makkelijk parkeren in een parkeergarage in een zijstraat van Hollywood Boulevard.

Hollywood Walk of Fame is natuurlijk erg bekend, hier liggen op de stoep van Hollywood Boulevard, meer dan 2.500 gekleurde tegels in de vorm van een ster.

Walk of FameHollywood signHollywood

Voor de rest zijn er veel toeristenwinkels en is het er erg druk. TCL Chinese Theather en het Dolby Theather, vanaf hier kun je de letters van het Hollywood sign zien liggen.

Op de terugweg nog even door Sunset Boulevard en Rodeo Drive gereden (PC Hooftstraat maar dan 10 x luxer en mooier).

sign Beverly Hills

Dennis en ik hebben s'avonds nog even door de Haven van Marina del Rey gewandeld.

Marina del Rey

Vandaag (zaterdag) hebben we een fiets gehuurd. Vanaf Marina del Rey tot aan Santa Monica loopt een prachtig fietspad langs het strand.

Beach CruisersFietspad Venice Beach

Bij de pier van Santa Monica even gestopt. Hier zie je zelfs een achtbaan en een reuzenpad op de pier, voor de rest erg toeristisch. We zijn nog een eindje doorgefietst, wat je al niet tegenkomt onderweg : we hebben onze ogen uitgekeken. Wat een rare types.

De pier in Santa Monicapier Santa Monica

Santa Monica is een leuke plaats met prima fietspaden. We hebben hier bij The

Cheesecake Factory geluncht, Heerlijk!

Heerlijk eten bij The Cheesecake Factorysalade cheese cake factory

Op de terugreis naar Venice Beach weer allerlei rare mensen gezien, veel overjarige hippies, mensen met een groot kruis op hun rug, mensen volledig onder invloed van een of ander genotmiddel, mensen die compleet verward op de fiets zitten. Wel grappig om te zien allemaal.

Rare man met groot kruis

We zijn via de Abbot Kinney Boulevard terug naar de fietsverhuur gefietst. Een prachtige boulevards met veel muurschilderingen en leuke winkeltjes.

MuurschilderingenMuurschildering

Eenmaal terug in Marina del Rey hebben we nog even we wat gedronken bij Bin 73.

Wij hebben een laar leuke dagen gehad in Los Angeles, het appartement was super. Prima locatie maar ik zou iedereen aanraden om gewoon een leuk appartement of hotel in Santa Monica te zoeken. Morgen gaan we naar Palm Springs, shoppen!

Pismo Beach - Venice Beach : 270 km

1. Jose:
    13 augustus 2017
    Wat een contrasten in zo’n korte tijd, leuk om het mee te krijgen met een verhaal en foto’s. Mooie tijd nog daar. Groetjex José en mannen
  2. Grietje:
    13 augustus 2017
    Dank je. Klopt heel afwisselend, de parken waren prachtig maar ook de steden zijn mooi. Niet te vergelijken.
    Groetjes
  3. Karlien Liewes: