Rondje eiland!

21 augustus 2018 - Arkadii, Griekenland

Vandaag gaan we een rondje eiland doen. Onze eerste stop is Volimes, aan het begin van het dorp zie je al de vele tafelkleden en vloerkleden hangen. Wij parkeren onze auto middenin het dorpje en komen terecht bij een heel oud vrouwtje (81 jaar). Zij vertelde ons dat er de laatste jaren veel veranderd is in het dorpje, veel oude dorpsbewoners zijn overleden dus veel handwerk is verdwenen. Haar dochter runt het café op de hoek dus daar hebben we geluncht. Volgens haar had haar moeder vroeger een atelier met 25 werknemers.

Onze volgende stop is Anafonitria. Volgens goed ingelichte bronnen moesten wij yoghurt met honing en walnoten eten bij Anastasia. Dit restaurant ligt op een kruispunt, aan de weg naar het scheepswrak. Het is dan ook zeker een aanrader om hier de heerlijke griekse yoghurt te gaan proeven.

Zakynthos, het eiland van de prachtige stranden en vele baaien. De meest gemaakte foto van Griekenland is die van het scheepswrakstrand. Je kunt de baai, waar ong. 30 jaar geleden een vrachtschip is gestrand, alleen via zee bereiken. Via een smalle slingerweg kom je bij een uitkijkpunt. Je hebt hier een fantastisch uitzicht over de baai. Voor de waaghalzen leidt er ook een smal wandelpad naar het hoogste punt (met vlag) waar je schitterende foto's kunt maken van het helderblauwe water en het strand met het 'shipwreck'. Er is een kleine parkeerplaats maar daar is het meestal erg druk en daarom zetten heel veel mensen de auto langs de kant van de smalle weg, wat dan weer gevaarlijke situaties met zicht meebrengt.

We zijn door de bergen teruggereden naar Amboula Beach!