Dag 16 en 17 - Yosemite - Napa Valley - San Francisco

6 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een heerlijk ontbijt zijn we op weg gegaan naar Napa Valley.

Op de weg van Mariposa naar Merced kon je nog zien hoe de vele bosbranden van de afgelopen weken alles verwoest hebben. Het gebied waar wij doorheen reden zag er zwartgeblakerd uit met hier en daar nog een huis. Overal langs de kant van de weg stonden borden met : thank you firefighters / god bless your home, you saved mine. Het was om kippenvel van te krijgen.

Brand op de weg tussen Mariposa en MercedBosbrand

Onderweg zien we steeds meer fruitbomen, mais, tarwe enz. Veel grote boerderijen en ranches.

Tegen 14.00 uur komen we aan bij ons hotel. Verrassing voor Eva, naast het hotel ligt een mega outletcenter.

De volgende morgen zijn we naar Napa gereden, overal wijngaarden en grote wijnboerderijen.

Wij zijn eerst naar Chandon gegaan voor een proeverij van 4 verschillende soorten bubbles. Prachtig landgoed met heerlijke wijnen. http://www.chandon.com

Domaine ChandonIngang bij Domaine ChandonEva heeft het prima naar haar zinLekkere bubbel

Daarna zijn we doorgereden naar V. Sattui Winery. Wat een prachtige plek, grote tuin met picknicktafels en grote barbecues. We hebben eten gekocht in de winkel van het wijngoed en dat buiten opgegeten, heerlijk. http://www.vsattui.com

Bij V SattuiWinkel van V. Sattui WineryLekkernijen in de winkel van V. Sattui Winery

Tegen 16.00 uur zijn we op weg gegaan naar San Francisco. Het was erg druk, stapvoets rijden. Ons hotel, ligt middenin de stad.

Uitzicht over S.F. Vanuit onze hotelkamer

We hebben vanavond gegeten bij een Italiaans restaurant, het eten was niet echt bijzonder.

hotel : Holiday Inn Golden Gateway

1. Karlien:
    7 augustus 2017
    hi, ik vind het echt heel interessant....wow....die wijngaarden...dat lijkt me leuk....maar maar...even een korte reactie wat zeggen de Amerikanen van Trump. Zijn er ook voorstanders?
  2. Grietje:
    7 augustus 2017
    Napa Valley was echt super.
    Jazeker we hebben met veel Amerikanen gesproken en ze vragen allemaal of wij ons geen zorgen maken om Europa. En .... allemaal pro Trump.