Nafplio naar Areópoli

9 augustus 2018 - Areópoli, Griekenland

Vanmorgen zijn we via Nafplio naar Epidaurus gereden. Onbegrijpelijk dat hier zoveel opgravingen zijn gevonden en zo goed bewaard zijn gebleven! Vroeger, 2000 jaar geleden hadden ze al kuuroorden in Griekenland, Epidaurus is de meest beroemdste. De ruïnes en kuuroorden liggen in een pijnboombos. Het grote theater wordt heden ten dage gebruikt voor voorstellingen en heeft maar liefst 12.000 zitplaatsen.

Vanuit Epidaurus zijn wij door de bergen naar areópoli gereden. De weg was erg bochtig maar een mooie route. Onderweg veel fruitbomen en stalletjes met fruit langs de kant van de weg.

In Areópoli hebben wij geslapen in een leuk hotelletje Aeros Polis middenin het centrum. Areópoli wat een leuk schattig plaatsje echt geweldig. ‘S avonds komt het helemaal tot leven, veel barretjes en tavernes.

Overal waar je kijkt zie je weer een leuk plekje, hoekje en overal prachtige bougainville! Na de 2de Wereldoorlog verlieten de inwoners het dorp en raakte het in verval. Ongeveer 20 jaar geleden werden de historische gebouwen verbouwd tot sfeervolle hotels en de inwoners (manioten) restaureerden de huizen.

Wij hebben een drankje gedronken bij Buka Bar en gegeten in een goed restaurantje bij de grote kerk.

Wederom een leuk hotel en goede tips van Authentic Greece

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade