Dag 13 - Pahrump - Bishop

3 augustus 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

We gaan op weg naar Death Valley. Het landschap ziet er heel apart uit, zandduinen, rotsen, maanlandschap. We zijn even gestopt bij het Visitor centre in Furnace Creek. Het is hier al 117 gr Fahrenheit (-32 : 1, 8 = 47 graden C).

Helemaal alleen in Death ValleyMaanlanschap Death ValleyZandduinen

Bij Badwater ligt de laagste plek van het westelijk halfrond, 86 m onder de zeespiegel.

Bij Stove Pipe Wells zijn we even gestopt. Het was hier 127 gr F (52,7 gr C). Snel weer in de auto, errrrrrg warm.

Waarschuwingsbord

We overnachten in Bishop, een leuk dorp met een wereldberoemde bakker, Erik Schat (delftsblauwe tegeltjes, foto van koning Willem Alexander en Maxima). Morgenvroeg gaan we broodjes halen en dan laat ik jullie weten of het lekker was.

Bakkerij Erik Schat

Terug in het hotel hebben we heerlijk gezwommen en een beetje gelezen.

's Avonds heerlijk gegeten bij de plaatselijke bowlingbaan en restaurant, The back Alley Bowl and Grill. Leuk om te zien hoe fanatiek ze hier aan het bowlen zijn. Het eten was heerlijk.