Dag 14 - Bishop - Oakhurst (Yosemite)

4 augustus 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na broodjes gehaald te hebben voor de lunch bij bakery Schat zijn we op weg gegaan naar Yosemite park.

Onderweg nog even gekeken in Mammoth Lake, een bekend ski-oord in Amerika. Na getankt te hebben (€3,19 per gallon) hebben we onze reis vervolgd.

Onze volgende bestemming is Oakhurst en om daar te komen rijden we over de Tioga pas. Deze 90 km lange pas gaat door het Yosemite park. Het hoogste punt dat we passeren ligt op 9.000 feet ( 2.743,2 m). De Tioga Pas is 1 van de hoogst gelegen wegen van Amerika en is een groot deel van het jaar gesloten. Het is een prachtige beboste route langs meren en beekjes.

Op de Tioga PasPrachtige natuur

De gekochte broodjes eten we ergens onderweg op. Ze waren inderdaad zo lekker als ze zeiden.

We besluiten eerst door te rijden naar ons hotel in Oakhurst (Best Western Gateway Inn). Nadat we zijn ingecheckt lopen Dennis en ik naar de plaatselijke VVV waar we uitleg kregen van een zeer enthousiaste ranger over mogelijke wandelingen voor de komende dagen. Eva blijft in het hotel om met haar vriendinnen te chatten.

Wij besluiten op de weg terug naar het hotel nog een borrel te drinken in de plaatselijke bar 'the Dirty Donkey". Het was de 'dorpskroeg' waar je geen moeite hoeft te doen voor een leuk gesprek over Europa, politiek en Trump.

We hebben gewoon in het restaurant van ons hotel gegeten (Eva een hamburger, Dennis kip en ik pasta).

Wederom een goed hotel, grote kamers, goede bedden en erg schoon.

Hotel : Best Western Gateway Inn

1. Karlien Liewes:
    5 augustus 2017
    Goedemorgen, het is prachtig hoor...echt waar....maar word je nu niet een beetje zat van al die parken en wandelen? ha ha
  2. Grietje:
    5 augustus 2017
    Nee niet echt, het is prachtig.
    Vandaag de laatste wandeling. Vanaf morgen naar 'de bewoonde wereld'.
    Eerst Napa Valley ... wijn en bubbels proeven.