Dag 1 - Amsterdam - New York

21 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

New York here we come!

Wij zijn vanmorgen om 08.00 uur vertrokken richting Schiphol. De auto geparkeerd op P6, valet parking. Heel gemakkelijk en lekker dichtbij de vertrekhal. De rij naar de balie van KLM viel erg mee (ong 10 min). Paspoortcontrole was ook geen probleem, we konden zo doorlopen. Het vliegtuig vertrok keurig op tijd, 13.25 uur. De vlucht is prima verlopen: film gekeken, wat gedommeld, hapje en een drankje en na 7 uur en 15 minuten waren we al in New York.

Paspoortcontrole duurde hier iets langer, vingerafdrukken, foto, vragen beantwoorden, weer in de rij, en nog een x vingerafdrukken en een foto...... en ja hoor eindelijk waren we door de douane. De koffers stonden al op ons te wachten. De taxi, hadden van te voren geregeld, heeft ons naar het hotel gebracht.

Hotelkamer

Na een drankje zijn we richting het metrostation gelopen, het is nu ondertussen 19.00 uur. We hebben hier direct een metrokaart gekocht voor 4 dagen, het ziet er allemaal wel een beetje oud uit. We zijn met de metro naar Times Square gegaan, dit was ongeveer 10 minuten. Toen we de metro uitstapten zagen we meteen allemaal lichten en grote neon borden.

Heel veel gele taxi's op Times SquareEva en Dennis poseren op Times SquareEva kijkt verbaasd rondWat een gekkenhuis

Het begon al een beetje donker te worden dus het zag er allemaal prachtig uit. Op een i-splitsing stond een mega groot podium waar je prachtige foto's kan maken.

De dames op Times SquareVanaf de trap op Times SquareWat een drukte

Rond een uur of acht zijn we op zoek gegaan naar een restaurant  uiteindelijk kwamen we terecht bij Applebees. Het was een redelijk groot restaurant en de mensen liepen af en aan. Ondertussen was het in Nederland al half 2 ('s nachts) dus we begonnen al aardig moe te worden. We hebben er heerlijk gegeten. Eenmaal buiten was het nog steeds bloedheet. We zijn weer terug gelopen naar de metro, waar het ook heel warm/ benauwd was, en gingen terug naar het hotel. Morgen gaan we de stad verkennen, nu eerst lekker slapen.

Hotel : Holiday Inn Long Island City Manhattan View

1. Ineke Huisman:
    22 juli 2017
    Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen, waarschijnlijk goed geslapen en nu maar verder genieten, geniet met jullie mee! knuffel!!!
  2. K.Burgler:
    22 juli 2017
    Leuk verslag fijn dan de start goed is .
  3. Annelies:
    22 juli 2017
    Dat ziet er goed uit. Veel plezier er valt genoeg te zien.
  4. Ira:
    22 juli 2017
    Goed begin van de reis dus. Leuk om te lezen!
  5. Klaasje:
    23 juli 2017
    Hoi leuk om te lezen, zit hier net bij je ouders. Alles ok alleen onstabiel weer.
    Ik vertrek morgen trein Utrecht en dan omlaag richting Trier en Koblenz. Ben 1 week voor jullie terug.

Veel plezier en geniet van Big Apple!

Liefs Klaasje