Dag 2 - New York

22 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Uitgerust op pad (heerlijk geslapen). We zijn vanmorgen om 08.30 uur met de metro richting 5th Avenue gegaan.

Metro naar 5th AveMetro naar Manhattan

Na een eindje te hebben gewandeld komen we Trump Tower tegen. Dit gebouw wordt extreem goed beveiligd, veel politietoezicht en roadblocks.

Trump Tower

We hebben een heerlijk ontbijtje (lekkere broodjes met een kopje cappuccino) gehad bij Bakery Bouchon, naast Rockefeller Center.

Rockefeller Center

Voor het Rockefeller Center ligt een groot plein, in de zomer met allemaal terrasjes maar in de winter ligt hier een ijsbaan (bekend van tv). Na een beetje rondgekeken te hebben zijn we naar Top of the Rock gegaan op de 67ste verdieping van het Rockefeller Center. Het tochtje naar boven duurt 40 sec. - met de lift natuurlijk. Eenmaal boven aangekomen eerst natuurlijk weer een security check. Je hebt hier een geweldig uitzicht over de hele stad. Bij mooi/helder weer kun je zelfs het Vrijheidsbeeld zien. Je ziet nu ook hoe groot Central Park is en hoe mooi dat ligt tussen alle hoge gebouwen in.

Top of the RockUitzicht vanaf Top of the RockWolkenkrabbers met Central Park

Na de lunch zijn we richting Grand Central Terminal (centraal station) gelopen. Echt een mooi oud gebouw en van binnen prachtig gerestaureerd. Het is een mega groot gebouw en 2 verdiepingen onder de centrale hal ligt het metrostation, hier komen alle metrolijnen van New York en alle gewone treinen uit de voorsteden samen.

Grand Central Terminaloverleg in de hal van het Centraal Stationgrote hal in Grand Central Terminal

Wat opvalt is de hoge wolkenkrabbers naast de mooie gerestaureerde oude gebouwen zoals de prachtige St Patricks cathedral.

Oud naast nieuw, St Patrick's CathedralSt Patrick's Cathedral

Om 17.00 uur zijn we met de metro richting het Citi Field Stadium gegaan. De New York Mets spelen hier een wedstrijd tegen de Oakland City. Groot stadion, veel, heel veel eettentjes (grote bakken met frites, hamburgers enz.). Een hele belevenis. Gelukkig hebben the Mets gewonnen.

New York MetsCiti Field stadium

1. Jose:
    23 juli 2017
    Wauw, en daar sta je dan in ... New York! Door jullie reisverhalen, zijn wij ook een beetje daar ;) Hele fijne vakantie samen !
  2. KARLIEN:
    23 juli 2017
    Hi, leukkkkkkk...wat eten jullie daar? Hamburgers? Ik ben benieuwd...
    Viel de reis mee of tegen?
  3. Grietje:
    23 juli 2017
    Haha, jazeker. Bij de honkbal wedstrijd een grote bak frites met een hotdog.
    De vlucht met KLM was prima. Veel beenruimte.
  4. Klaasje:
    23 juli 2017
    Prachtige foto's. Heb je je Canon mee.

X klaasje
  5. KARLIEN:
    25 juli 2017
    Hi waar zijn jullie nu?
  6. KARLIEN:
    25 juli 2017
    Op de fiets door de stad...dat is leuk zeg......
  7. Grietje:
    26 juli 2017
    Was erg leuk. Loopt een prachtig fietspad, langs de Hudson.