Dag 8 - Bluff - Page/Lake Powell

28 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We hebben een heerlijk ontbijtje buiten op het terras gehad. Er vliegen hier veel kolibri's (hummingbirds) wij hebben geprobeerd om ze te fotograferen maar wat zijn die beestjes snel.....

Kolibri

Vandaag weer terug naar de bewoonde wereld, richting Page.

Lange rechte wegen, beetje saai.

Vlakbij Page, zien we aan de linkerkant een bordje met Antelope Canyon. Daar willen we graag naartoe, online was het helaas niet gelukt om tickets te reserveren (alles vol). Het is ondertussen 11.45 uur. We kunnen gelukkig nog 3 tickets kopen voor 12.30 uur. Kosten van deze tickets zijn best prijzig $60 ps... maar goed dan heb je ook wat.

We krijgen eerst een uitleg wat we allemaal wel en zeker wat we niet mogen doen. Daarna worden we in kleine groepjes verdeeld en elke groep kreeg een gids toegewezen. Wij mochten gelukkig mee met de eerste jeep. Eerst 3 mile over een hobbelig zandpad naar de Canyon.

Jeep Antelope Canyon

Onze indiaanse gids was super, hij vertelde precies waar we moesten fotograferen en hoe je het beste de zonnestralen die weerkaatsen op de wanden het mooist op de foto krijgt. Hij maakte foto's van de families echt super. De gehele tocht duurde ongeveer 1,5 uur.

Antelope CanyonAntelope CanyonAntelope CanyonAntelope Canyon

Echt het geld dubbel en dwars waard.

Na de toer zijn we doorgereden naar ons hotel in Page. Het hotel ligt samen met nog -tig andere hotels buiten de plaats. Alles ziet er weer prima uit. We hebben een mega grote kamer met uitzicht op een klein zwembadje.

We hadden geen zin om uitgebreid te eten dus hebben we bij de plaatselijke supermarkt (Walmart) iets te eten gehaald.

Na het eten hebben we nog even gezwommen in het kleine zwembadje.

Hotel : Hotel Super 8

1. Jose:
    30 juli 2017
    Op de foto is het al indrukwekkend mooi... hoe indrukwekkend in het echt zal het zijn.
  2. Grietje:
    30 juli 2017
    De natuur is hier echt prachtig. Elke dag weer iets anders! Vandaag gaan we naar Bruce Canyon. We laten ons maar weer verrassen!
  3. Grietje:
    30 juli 2017
    Ik bedoel natuurlijk Bryce Canyon.
  4. Jose:
    30 juli 2017
    Geweldig om deze ervaringen samen te beleven ! En wij genieten met jullie mee
  5. Ineke Huisman:
    31 juli 2017
    Wat een mooie reis en natuurlijk veel indrukken, jullie genieten enorm, maar ik ook hiervan! knuffel van mij, mam.
  6. KARLIEN:
    31 juli 2017