Dag 15 - Yosemite

5 augustus 2017 - Napa, California, Verenigde Staten

Yosemite

Een beetje vroeg maar we zijn om 05.45 uur opgestaan. Na een heerlijk ontbijt gaan we op weg naar Yosemite. We hebben onze auto geparkeerd bij Half Dome in Yosemite Valley. Vanaf de parkeerplaats was het nog een paar haltes met de parkbus naar het punt waar onze wandeling begon, naar Vernal Fall, 1 van de vele watervallen. De wandeling was zwaar zeker tot aan de waterval (600 treden omhoog) maar absoluut de moeite waard. Deze waterval is 97 m hoog.

Brug over de Merced rivierBijna bovenNa 600 treden zijn we boven bij de waterval

De wandeling terug was ook zwaar, eerst nog een stuk omhoog en daarna stijl naar beneden. We hebben in totaal 12 km gewandeld.

Een grote verrassing vlakbij het einde: er liep gewoon een zwarte beer , gelukkig was er een ranger in de buurt. Op den duur stak de beer rustig het wandelpad over naar de andere kant, richting het water. Eva liep bijna naast de ranger en heeft prachtige foto's van de beer kunnen maken.

Beer gespotBeer

Het is echt een aanrader om in de parken het Visitor Centre te bezoeken, altijd erg interessant.

Nadat we onze auto hebben opgehaald hebben we op een picknickplaats onze broodjes en fruit opgegeten. Je moet in deze parken erg uitkijken met het weggooien van voedsel, op de afvalbakken zitten sloten voor de

Dit was de laatste dag in één van de Nationale Parken, morgen vertrekken we naar Napa Valley.

1. Jose:
    5 augustus 2017
    Mega! Wat een prachtige bijzondere ervaring ...