Dag 9 - Page / Lake Powell

29 juli 2017 - Page, Verenigde Staten

Het is weer een warme dag!

Het ontbijt is matig en op plastic borden, met plastic bestek. Binnen waren geen tafeltjes meer vrij, dus hup naar buiten.

Op een paar kilometer van het hotel (net buiten Page aan de Highway 89) ligt Horseshoe Bend. Op de grote parkeerplaats, de auto geparkeerd. Na een wandeling van ongeveer 1,2 km (naar beneden) ben je er. De Colorado rivier maakt hier een bocht van 270 graden, het lijkt op een hoefijzer. Prachtig. Je staat op een soort plateau, de Colorado rivier ligt hier 300 m beneden. Sommige mensen (zeker de Chinezen) halen de gekste en gevaarlijkste capriolen uit om mooie foto's te maken.

Horseshoe Bend'in kleermakerszit'indrukwekkendspannenderg diep

De wandeling steil omhoog bij 40 graden C. viel een beetje zwaar.

We zijn van en naar Horseshoe Bend weer door een tijdzone gekomen. Zo zijn wij de afgelopen dagen door meerdere tijdzones gereden.

In de middag zijn we richting Lake Powell gereden. Een groot watersportgebied voor miljoenen Amerikanen. Dit gebied is ontstaan na het bouwen van de Glenn Canyon Dam. Voorheen was gewoon een Canyon, nl. de Glenn Canyon. Ze hebben dit gebied vol laten lopen met water en ja, dan ontstaat er een heel groot meer : Lake Powell.

Onderweg veel picknickplaatsen, dus ...... wij dachten laten we dat ook maar eens gaan doen. Super goed idee, heerlijk met stokbrood, fruit, enz.

Picknick bij Lake Powell

We zijn op de terugweg naar Page nog langs de Glen Canyon stuwdam gereden. Deze dam is 216 m hoog en 475 m lang. Een indrukwekkend bouwwerk.

Deze dam zorgt voor elektriciteit en watervoorzieningen in een aantal staten waaronder Colorado, Utah en new Mexico.

Glen Canyon damBrug over Colorado bij Glen Canyon dam

Ook zorgt het voor een ecologisch evenwicht in de Colorado rivier (upper en lower reservoirs).

Het was een erg warme dag, temperatuur lag boven de 40 graden.

s' Avonds lekker gegeten bij een pizzeria vlakbij ons hotel. Eindelijk een heerlijke pasta en een goed glas wijn.