Dag 6 - Grand canyon

26 juli 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan en we hebben ontbeten op de kamer.

We zijn met de parkbus naar het bezoekerscentrum gegaan, hier hebben we een leuke wandeling uitgestippeld. Vanaf het bezoekerscentrum met de bus naar Grand Canyon Village. Hier begint de Bright Angel Trial (totaal ong 6 miles = 9,6 km), een wandeling helemaal naar de bodem van de Canyon.

Bright Angel Trial

Wij zijn naar de eerst hut, op 1.5 miles = 2,4 km, gelopen, maar dan moet je dus ook nog weer 2,4 km omhoog.

Nou lijkt dat niet zo ver, naar beneden een makkelijk pad met prachtige uitzichten maar ik kan je vertellen 2.4 km weer omhoog was toch wel zwaar. Maar zeer zeker de moeite waard. Het was een prachtige wandeling met hier en daar steile stukken en gelukkig nogal wat schaduw plekken onderweg.

Muilezels op de Bright Angel TrialBright Angel TrailEva op het uitkijkpuntwandelpaden op de trailonze wandelroute voor vandaag, the Bright Angel Trail

Eenmaal weer boven hebben we gelunched in de Bright Angel Lodge (een lekkere Bratwurst met sauerkraut).

Na de lunch zijn we met de bus richting Hermits Rest gegaan. Halverwege uitgestapt en verder gewandeld. Ook hier weer prachtige uitzichten over de Canyon.

Prachtig......Overzicht CanyonHermits Rest

De bussen zijn erg druk en op sommige plekken moet je toch wel even geduld hebben. Het lijkt op bepaalde plekken wel de Costa Brava of het Gardameer - ontzettend veel Nederlanders.

We waren tegen 18.00 uur weer in onze kamer. Dennis is in Tusyan gaan tanken ($ 3,30 per gallon = ong. € 0,87 per liter). Eva en ik hebben een verfrissende douche genomen.

Even douchen

Vanavond gegeten in de Tavern bij de Lodge. Ook weer heerlijk : Dennis een salade en Eva en ik een hamburger.