Dag 5 - New York - Las Vegas - Grand Canyon

25 juli 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Het was vanmorgen vroeg dag, 05.45 uur opstaan.

Om 06.30 met de shuttlebus naar JFK Airport. Onze vlucht naar Las Vegas ging om 08.30 uur. Net zoals de vlucht naar New York was ook dit weer een goede vlucht. Wat direct opvalt, bij aankomst op het vliegveld van Las Vegas, zijn de vele speelautomaten….. het gokken begint dus al op het vliegveld.

We werden met een bus naar een grote parkeergarage gebracht op ong 6 min rijden. Hier zijn alle autoverhuurbedrijven. Het duurde even maar dan eindelijk krijgen we onze auto - een Nissan Rogue - in ieder geval groot genoeg voor onze 'kleine' koffers.

Eenmaal op pad zijn we eerst op zoek gegaan naar de Wallmart. Hier een paar inkopen gedaan, zoals een koelbox (is wel nodig want het is hier erg warm (40 gr +), water, fruit en natuurlijk een flesje wijn.

De wegen zijn breed, iedereen rijdt vrij rustig. Het landschap is, ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet zeggen, weinig begroeiing, een beetje saai. Lange rechte wegen. Op de Interstate 40 richting Williams is er al veel meer groen, hier en daar zie je paarden en koeien.

In Tusyan, het laatste dorp voor NP Grand Canyon, lopen de herten/elanden gewoon in het dorp en over de weg.

Hert/rendier lopen echt overal

Bij het begin van het NP Grand Canyon kun je een National Park Pas kopen voor $ 80. Met deze pas mag je alle nationale parken bezoeken. Eenmaal in het park gaan we op zoek naar onze lodge. Alles is erg ruim opgezet, meerdere campings, hotels, supermarkt en een bezoekerscentrum.

Onze lodge, Yavapai Lodge, bestaat uit meerdere gebouwtjes van 2 verdiepingen, met elk 10 vrij luxe hotelkamers.

YavapI Lodge

‘s Avonds hebben we gegeten in het restaurant wat bij de Lodge hoorde. Dennis en Eva hadden samen een meeega pizza en ik had iets van het pasta buffet (heerlijk). Er was alleen in de lobby WiFi dus na het eten toch nog maar even de Nederlandse krant gelezen, FB en Eva natuurlijk het contact onderhouden met alle vriendinnetjes.

We hebben nu nog niet echt het idee dan we in de Grand Canyon zijn, we laten ons morgen verrassen.

Hotel : Yavapai Lodge

Afstand : Las Vegas - Grand Canyon : 444 km