Dag 3 - New York

23 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Alweer een mooie dag, gelukkig is het niet zo heel warm meer. We nemen de metro naar Times Square en jemig ... het is hier vanmorgen om half 10 alweer een heksenketel. Vandaar lopen we naar Pier 83, onderweg een bakje fruit en wat drinken gekocht. Vanaf Pier 83 zijn we met een speedboat, the Beast, richting het Vrijheidsbeeld gaan varen. En dat ging erg hard ........ was een erg leuk tochtje.

VrijheidsbeeldVrijheidsbeeld vanaf 'The Beast'

De terugreis hadden we een prachtig uitzicht op de skyline van New York. Helaas, de dag begon nog zonnig maar het begon nu te miezeren, dus het was niet echt helder.

Skyline New York

In de middag zijn we met de metro naar het One World Trade Center en One World Observatory gegaan. Het is een prachtig gebouw geworden. Het nieuwe gebouw ziet er prachtig uit. Wat ons direct opviel was het kleine kerkje (St. Paul's Chappel) naast alle wolkenkrabbers. Ik herkende het kerkje direct van 9/11. In dit kleine kapelletje werden destijds de vrijwilligers en de hulpverleners verzorgd.

One World Trade Center / ObservatoryOud en nieuwBinnenkant

Ground Zero ..... De plek waar de beide gebouwen hebben gestaan.... Is een mooie herdenkplek geworden. De namen van alle slachtoffers staan gegraveerd in de rand...hier en daar is er een bloem bij een naam gestoken of de Amerikaanse vlag. Erg indrukwekkend en mooi gedaan.

9/11 Memorialnamen met hier en daar een Amerikaans vlaggetje

Het museum over 9/11 was misschien nog wel indrukwekkender. Je ziet mensen met tranen in de ogen naar de filmpjes en foto's kijken. Er staat een uitgebrande brandweerauto, briefjes van vermiste personen, een originele draagconstructie van de Twin Towers en persoonlijke bezittingen van slachtoffers. Iedereen fluistert...

Museum 9/11Museum 9/11

11 september 2001.... De dag waarop de wereld is veranderd.... Ik weet nog precies waar ik was en wat ik deed op 11 sept.

Een dag om nooit te vergeten!!!!!