Dag 4 - New York

24 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Regen..... heel veel regen. Dennis heeft aan de overkant bij de buurtsuper 2 parapluutjes gekocht. Het was de bedoeling om vandaag te gaan fietsen..... helaas moeten we de plannen wijzigen. Erg vervelend, dan maar even shoppen (vindt Eva helemaal niet erg).

Tegen 13.00 uur is de regen gestopt en gaan we op weg naar het ophaalpunt voor onze fietsen. Er staan al 3 fietsen klaar, we hebben een plattegrond meekregen en gaan op zoek naar het fietspad dat ons zal brengen naar Brooklyn Bridge.

onze fietsen

Een hele belevenis. Midden op de brug heb je een fantastisch uitzicht op de skyline v New York en op de Hudson. Het is best nog een heel gedoe om heelhuids de overkant te bereiken met alle voetgangers op de brug die van links naar rechts rennen.

Samen op Brooklyn BridgeEva met uitzicht op skylineBrooklyn BridgeBrooklyn BridgeBrooklyn Bridge

Aan het einde van de brug moeten we volgens het plattegrondje een aantal x rechts en dan zijn we aan de andere kant van de rivier, in Brooklyn.

uitzicht vanaf Brooklyn

Aan de oever van de rivier de Hudson staat een schattig wit/roze gebouwtje - Brooklyn Ice Factory - hiervoor zijn we dus over de brug naar de overkant gefietst. Brooklyn staat bekend om het heerlijke ijs.

Brooklyn Ice Cream Factory

En dat klopt - ijsjes waren super lekker. lekker ijsje

Langs de Hudson loopt vanaf Lower Manhattan een prachtig fietspad. Wij hadden niet heel veel tijd, de fietsen moesten voor 18.30 weer ingeleverd zijn. Dus, helaas, een snel rondje door Central Park. We hadden gelukkig nog wel even tijd voor een drankje in het bekende rest./bar The Boathouse. Genoten van mijn glas heerlijke witte wijn (dat mag ook wel voor €11,00).

Central parkgenietend van een welverdiend drankje

We waren precies om 18.30 uur bij het inleverpunt voor de fietsen, was toch verder dan gedacht.

Het was dus een sportieve middag. Ik wist niet dat er in Central Park zoveel heuvels zitten, pfff, ik voel het nog in mijn benen. Jammer van de regen.

Dit was alweer de laatste dag in New York. Een prachtige stad, indrukwekkend, druk, vriendelijk mensen, veel verkeer maar een prachtige stad.... we hebben nog lang niet allles gezien dus.... we komen zeker nog een keer terug.

Morgen naar Las Vegas, dan begint onze rondreis.

1. Jose:
    26 juli 2017
    Prachtige foto's, wat een beleving!
  2. Ira:
    27 juli 2017
    Weer een Superleuk programma!